Codin Maticiuc – Consumatorul de suflete

Pana in momentul cand cartea a devenit virala nu stiam foarte bine cine e Codin Maticiuc. Adica l-am mai vazut in presa mondena la bratul vreunei dive autohtone sau prin cluburi. Suntem si prieteni pe Facebook de ceva vreme, dar nu prea am vazut sa posteze decat o poza la un interval relativ mare de timp. Pana acum cateva luni cand mi-a sarit in ochi un status postat de el, care sincer mi-a placut. In ciuda imaginii de party boy sau bad boy, depinde de perceptia fiecaruia, mie mi-a dovedit ca are ceva in cap.

codin

Saptamana trecuta a aparut “Consumatorul de suflete”. Mare tam-tam in presa scrisa, Tv, Facebook etc. Am citit descrierea pe care a facut-o el cartii, in stilul caracteristic, foarte direct si un pic nepasator si mi-a placut. Drept dovada mi-am comandat-o. Cat a fost tam-tam-ul la TV nici nu m-am uitat. Mai ales ca intelesesm ca lansarea se face la Capatos, emisiune care nu e printre favoritele mele. In fine.

Am inceput sa citesc cartea. Un plus pentru cum incita cititorul in paginile de inceput. “Vampirul” sau “Consumatorul de suflete” isi incepe istorisirile. La inceput mi-a fost destul de greu sa imi dau seama ce se intampla, fiind totul destul de haotic: un pic din scrisoare, iar imediat dupa o parte gen jurnal care nu are legatura cu ce e scris anterior. Dupa vreo 40 de pagini cam asa am inceput sa inteleg cam cum sta treaba. Cartea este de fapt scrisa pentru “Iubita” , o femeie pe care el o iubeste dar in acelasi timp vrea sa o faca sa se indeparteze de el. Cum face asta? Povestindu-i o parte din experientele lui din diferite tari, in diferite cluburi, cu diferite femei. Si nu intr-un stil finut, intr-un stil direct, fara nici un pic de rusine. Daca ati citit ” Jurnalul unei prostituate de lux” sau ” Cele 50 de umbre ale lui Grey” intelegeti despre ce vorbesc.

Am citit cartea cam in 4 ore, timp in care am luat o pauza doar pentru o tigara. Deci mi-a placut! Numai ca la sfarsit am ramas cu cateva nelamuriri si intrebari. Intrebari pe care poate multi si le-au pus dupa ce au terminat de citit cartea. Codin mi-a raspuns asa ca va prezint si voua mini-interviul cu Consumatorul de suflete. Enjoy! 🙂

codinpoza

  1. De unde ideea de a scrie o carte?

Nu am vrut sa scriu o carte, chiar deloc. Eu scriu pur si simplu. Mai si postez pe facebook din cand in cand. In rest sunt simple notite in telefon. Prietenii mei care le-au citit m-au indemnat sa fac ceva cu ele. De asta a iesit poate si un pic prea alambicat (scrisori presate cu franturi de jurnal…in fine). Am tesut efectiv o poveste in jurul lor. Apoi am trimis-o celor 4 persoane de pe coperta  care m au incurajat si ei dar pe care tot ii banuiam de subiectivism asa ca am gasit pe cineva care sa I-o trimita criticului literar Alex Stefanescu care mi a deschis usa catre Editura All.

  1. Am auzit zvonuri precum ca exista destul de multe exagerari in carte si ca nu ar fi fost scrisa in totalitate de tine. In ce masura a fost modificata cartea de editura?

Exagerari sunt, desigur, caci este fictiune. Zvonul ca nu ar fi scrisa de mine ma flateaza daca vine de la oameni care au citit-o caci inseamna ca e buna. Editura a facut foarte putine modificari caci nu prea i-am lasat. De exemplu au fost impotriva folosirii anumitor cuvinte sau chiar fraze in engleza. Dar daca eu asa vorbesc, asa gandesc, asa am vrut sa si scriu. O carte pentru generatia mea, la naiba.

  1. Este o carte curajoasa, poate mult prea directa sau chiar porcoasa. Ti-a fost frica de critici?

Am fost criticat intreaga mea viata in fel si chip. In timp, obrazul mi s-a ingrosat si mi am zis ca mai  bine ma critica lumea pentru  ce scriu decat sa ma laude pentru ce fut. Bine, bine sterge si scrie “beau”. Sau nu. Nu mi pasa.

  1. Unele personaje feminine au fost descrise foarte in detaliu, Cel putin experienta cu tipa gravida. Te-ai gandit la repercursiuni? Ca ai putea sa ii distrugi casnicia daca sotul citeste cartea?

Cartea este fictiune dupa cum am zis. Cu cat un personaj este descris mai amanuntit cu atat mai mult este evident ca el nu exista sau este alterat serios.

  1. Te-ai bucurat si inca te bucuri de viata la cote maxime. Exista ceva ce n-ai facut si iti doresti sa faci?

Multe lucruri. Enorm de multe. Am si multe fantezii, o parte din ele sunt descrise in carte dar n-am sa-ti spun care.

  1. Dupa ce am terminat de citit cartea am ramas un pic cu un gust amar din cauza apelativelor pe care le-ai folosit pentru a descrie femeia. Respecti femeile din jurul tau? Ai de gand sa te insori? Sa faci copii?

Din punctul meu de vedere le respect enorm, din a lor nu indeajuns sau dracu mai stie… cine sa va mai inteleaga ?!? Insurat nu. Copii vreau. Multi.

7.  Ce parere a avut “Iubita” dupa ce a citit cartea? Ai facut-o sa se indeparteze de tine asa cum ii spuneai in fiecare scrisoare sau v-ati apropiat si mai mult?

Nu iubeste aceasta carte, sper s-o iubeasca pe urmatoarea sau daca nici pe aia atunci macar pe mine in pofida scrierilor. Nu  s-a schimbat relatia intre noi, ma sustine neconditionat desi nu-i plac legaturile si insinuarile presei care au urmat si vor mai urma.

Mie mi-a placut cartea, dar dupa cum spune si Codin, trebuie sa fii pregatit pentru a o citi. Iar daca nu obisnuiesti sa consumi suflete atunci consuma cartea lui Codin Maticiuc!

One thought on “Codin Maticiuc – Consumatorul de suflete

Leave a comment